poniedziałek, 17 grudnia 2012

Zgaduj zgadula


Koniec roku to czas podsumowań, dlatego mamy dla Was rozszerzoną wersję Zgaduj- Zdaduli. Zachęcamy zatem do sprawdzenia Waszej pamięci  lub przegladnięcia wcześniejszych postów. Żółte pola po kolei utworzą hasło (przepraszam , ale czasem zabraknie polskich liter). Zobaczymy, kto będzie pierwszyJ

Ponadto proponujemy również wybranie zdjęcia roku z naszego bloga, brzmi dumnieJ Głosujcie na blogu. Każdy głosujący może podać dwie propozycje a potem wygra zdjęcie, które miało najwięcej głosów. Wśród głosujących wylosujemy trzy osoby, które otrzymają niespodzianki.
Ściskamy Was mocno i życzymy dobrej zabawy


1.     Miejscowość w której rozpoczełyśmy naszą podróż.

2.     Rozwiąż tribond: truskawka- msza- młode

3.     Skojarzenie: pies, jedzenie. Towarzyszył nam przez kilkanaście dni i bardzo go polubiłyśmy.

4.     Park narodowy w Serbii w którym znajduje się wiele monastyrów.

5.     Visegradzie można zobaczyć kamienny most na rzece...

6.     Jeden z kolorów flagi albańskiej.

7.     Państwo graniczące z Kosowem.

8.     Dyktator, który proklamował ateizm w Albanii.

9.     Podaj państwo gdzie rozegrała się tragiczna wojna w latach 1992-95.

10.  Thasos,Samotraki to greckie....

11.  Ruiny największego antycznego miasta w Macedonii.

12.   Zagadka: może być biała lub żółta

13.  Nazwa ciasta (sernik z karmelem), którym zachwycałyśmy się w Albanii, Macedonii.

14.  Miasto w Turcji, które słynie z plantacji herbaty.

15.   Piękny rezerwuar za przełęczą Vorotan (Armenia).

16.  Popularne danie w Gruzji.

17.   Nazwa nakrycia dla kobiet, które  jest powszechne w Iranie.

18.  Do Turcji, Armenii, Iranu potrzebowałyśmy....

19.  Rozwiąż tribond: niebo- myśli- geologia

20.   Miasto w Iranie w którym znajduje się największe skupisko zoroastranizmu.

 



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 1
 
 
 
 
 
 
 
 2
 
 
 
 
 
 
 3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 4
 
 
 
 
 
 
 
 
 5
 
 
 
 
 
 
 
 6
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 7
 
 
 
 
 
 
 8
 
 
 
 
 
 
 
 9
 
 
 
 
 
 
 10
 
 
 
 
 
 
 
 11
 
 
 
 
 
 12
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 13
 
 
 
 
 
 14
 15
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 16
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
17 
 
 
 
 
 
 18
19
 
 
 
 
 
 20
 
 
 
 
 

18 komentarzy:

  1. krzyżówka przy wklejaniu zmieniła nieco wygląd (coś się poszerzyło coś zmieniejszyło) ale posprawdzałam kratki i ilość się zgadza więc można śmiało rozwiązywać ;)
    Dorota

    OdpowiedzUsuń
  2. hasło juz mi sie ułożyło: Pieknych Świąt Zyczymy, ale musze się przyznać, że brakuje mi trzech odpowiedzi w krzyżówce - patyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patyczku-czy 2 to wino,a 12 mąka,no i 3 -nie wiem.Marynia

      Usuń
  3. Kurczaczek spóżniłam się.Też mi prawie wyszło tak jak Tobie Pati,ale się uparłam że zgadnę jeszcze 2,3 i 12. No i masz babo placek!
    Dodam tylko że wszyscy kibice z Raciborza też życzą CUDOWNYCH ŚWIĄT SKORPIONOM i pozostałym Kibicom. Marynia

    OdpowiedzUsuń
  4. 2. wino, a przed chwilą dosłownie mnie olśniło, ze 3. to burek, 12. tez podejrzewam , że to mąka, a 19? co to , bo nie umiem skojarzyć(mózg?) patyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też olśniło że 3-to Burek,którym się Skorpionki zajadały na pierwszym etapie wyprawy,19=mózg /myślę że to poprawnie/.Ale się te nasze Dziewczyny wyćwiczyły.Pewno mają zamiar krzyżówki układać.
      Pozdrawiam. Marynia

      Usuń
  5. Aniu-wprawdzie Patyk pierwsza wpisała hasło Waszej zgaduli roku,ale i tak udało mi się odgadnąć wszystkie wyrazy. Możesz być dumna ze swojej Mamci-emerytki.
    Tata śmieje się,że ominie mnie nagroda-może worek piasku pustynnego. Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  6. O! Ja Wpadłam w szał przedświąteczny i mnie tu takie atrakcje omijają !!! Gratulacje dla Odgadujących!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wybrałam zdjęcia kandydujące do nagrody:
    - zdjęcie nr 3-Plaża,z Postu 4.08.2012,
    - zdjęcie nr 11- z Postu "Nela,Nela" 24.10.2012.

    OdpowiedzUsuń
  8. A Patyk i Mrynia są chyba na dopingu należy poddać je testom antydopingowym zamim sie kompa odpali to już jest pozamiatane .Ketarb

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pięknie,jak można 60-cioletnią Babcię /emerytkę/posądzać o jakieś tam dopingi.Jeżeli środkiem dopingującym jest tęsknota to coś jest na rzeczy.
      Patyk to młoda Osóbka,sprawny umysł. A mnie pomaga św.Antoni.Serio! Tylko się nie uśmiechać znacząco.Prosze zapytać Anusię.

      Usuń
  9. Życzymy Wam wesołych,świąt narodzenia Bożej Dzieciny,ogromu łask i błogosławieństwa ,opieki Maryji i Aniołów Stróżów w dążeniu do celu,a w Nowym Roku spełniania marzeń i wszystkiego co najlepsze.Bogusia z ferajną.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też chciałam dołączyć do życzeń-udanych spokojnych Świąt. Abyście spędziły ten czas w taki dobry dla siebie sposób, spokojnie i radośnie mimo odległości. Aniu-myślami jestem z Tobą...I oby Nowy Rok i Sylwester był niepowtarzalny...dobrej zabawy!!! Ściskam Was mocno;)

    Asia M.

    OdpowiedzUsuń
  11. Gdziekolwiek jesteście ;) niech Wam towarzyszy radość i pokój betlejemskiej stajenki. To na pewno będą niezapomniane święta! Przesyłamy mnóstwo ciepłych myśli i najlepszych życzeń! Maja i Krzysiek

    OdpowiedzUsuń
  12. Co życzyć komuś kto właśnie spełnia swoje marzenia? ;)Chyba tylko dobrych szerokich dróg i samych życzliwych ludzi na nich!! A na dzisiejszy wieczór spokonego miejsca na wigilijną kolację;)
    A wszystkim klubowiczom ;-) spokojnego świętowania w ojczyźnie ;-)
    Dorota Jacek Zosia Antoś

    OdpowiedzUsuń
  13. Przy pierwszym wigilijnym uszku myślami byłam z Wami. Mam nadzieje że udało Wam się przeżyć w spokoju, z radością i ciepłymi uczuciam ten magiczny czas jakim jest Wigilia. Moc ścisków. Mymłony.

    OdpowiedzUsuń
  14. "Janioł leci a za nim gwiazda narodził się Największy Gazda..." jedno niebo nad nami, gdziekolwiek...życzę Wam wiele radości, wiele dobra, wielu wzruszeń, wyjątkowego czasu - patyk z rodziną

    OdpowiedzUsuń
  15. Kochane Skorpiony-życzymy Wam dużo szczęścia w Nowym Roku. Niech Wasza wyprawa zmierza do celu,poznajcie nowe piękne miejsca i nowych,dobrych ludzi na swojej drodze. Dużo zdrowia i siły. Czekamy na zdjęcia i opowieści z trasy.

    OdpowiedzUsuń